Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
- Bu sınıf Mixer'lere erişim sağlar. Mixer'ler sayesinde mikrofon ve hoparlöre erişiriz.
getAudioInputStream - File
Şöyle yaparız
Çalmak için bir stream yaratır.
Örnek
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Örnek
Şöyle yaparız.
Mixer'ın girişini veya çıkışını almak mümkün. getTargetDataLine() veya getSourceDataLine() metodlarını kullanmak daha uygun.
Örnek
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Sistemdeki Mixer'leri verir.
Örnek
Şöyle yaparız.
Ses çıkışını yani hoparlörü verir. Şöyle yaparız.
Aslında Mixer'in çıkışını verir. Mixer'in çıkışı mixer açısında target olduğu için isimlendirmesi biraz tuhaf geliyor. Pratikte ses girişini yani mikrofonu verir.
Örnek
Şöyle yaparız.
Şu satırı dahil ederiz.
import javax.sound.sampled.AudioSystem;
- Bu sınıf aracılığı ile yaratılan Clip nesnesi ile wav dosyası çalar.- Bu sınıf Mixer'lere erişim sağlar. Mixer'ler sayesinde mikrofon ve hoparlöre erişiriz.
getAudioInputStream - File
Şöyle yaparız
AudioInputStream inputStream = AudioSystem.getAudioInputStream(
new File("C:\\a.wav"));
getAudioInputStream metodu - InputStreamÇalmak için bir stream yaratır.
Örnek
Şöyle yaparız.
DataInputStream dis = ...
AudioInputStream inputStream = AudioSystem.getAudioInputStream(dis);
ÖrnekŞöyle yaparız.
AudioInputStream inputStream = AudioSystem.getAudioInputStream(
Main.class.getResourceAsStream(Constants.SOUND_ALERT));
getAudioInputStream metodu - URLÖrnek
Şöyle yaparız.
URL audioFileUrl = MainClass.class.getClassLoader().getResource("audio/two.wav"");
AudioInputStream audioIn = AudioSystem.getAudioInputStream(audioFileUrl);
getClip metodu
Clip nesnesi döner. Clip nesnesi verilen AudioInputStream'i çalar. Şöyle yaparız.Clip clip = AudioSystem.getClip();
Belli bir mixer için Clip nesnesini şöyle alırız.Mixer.Info info = ...;
Clip clip = AudioSystem.getClip (info);
getLine metoduMixer'ın girişini veya çıkışını almak mümkün. getTargetDataLine() veya getSourceDataLine() metodlarını kullanmak daha uygun.
Örnek
Şöyle yaparız.
AudioFormat af = new AudioFormat(8000.0f,8,1,true,false);
DataLine.Info info = new DataLine.Info(TargetDataLine.class, af);
TargetDataLine microphone = (TargetDataLine)AudioSystem.getLine(info);
ÖrnekŞöyle yaparız.
AudioFormat af = new AudioFormat(8000.0f,8,1,true,false);
DataLine.Info info = new DataLine.Info(SourceDataLine.class, af);
SourceDataLine s
peaker = (SourceDataLine)AudioSystem.getLine(info);
getMixer metoduŞöyle yaparız.
Mixer mixer = AudioSystem.getMixer(mixerInfo[1]);
getMixerInfo metoduSistemdeki Mixer'leri verir.
Örnek
Şöyle yaparız.
Mixer.Info[] mixerInfo = AudioSystem.getMixerInfo();
getSourceDataLine metoduSes çıkışını yani hoparlörü verir. Şöyle yaparız.
float SAMPLE_RATE = 8000f;
AudioFormat af = new AudioFormat(SAMPLE_RATE,8,1,true,false);
SourceDataLine sdl = AudioSystem.getSourceDataLine(af);
getTargetDataLine metoduAslında Mixer'in çıkışını verir. Mixer'in çıkışı mixer açısında target olduğu için isimlendirmesi biraz tuhaf geliyor. Pratikte ses girişini yani mikrofonu verir.
Örnek
Şöyle yaparız.
AudioFormat format = new AudioFormat(8000.0f, 16, 1, true, true);
TargetDataLine microphone = AudioSystem.getTargetDataLine(format);
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder