30 Eylül 2016 Cuma
28 Eylül 2016 Çarşamba
Response Sınıfı
readEntity metodu
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Response response = ...;
String result = response.readEntity(String.class);
Invocation.Builder Arayüzü
post metodu
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Foo foo = new Foo();
user.setUserName("euler");
user.setPassword("password");
Response response = invocation.builder. .post(Entity.json(foo));
JAX-RS ClientBuilder Sınıfı
Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
Client Arayüzü döner. Şöyle yaparız.
Şu satırı dahil ederiz.
import javax.ws.rs.client.ClientBuilder;
newClientClient Arayüzü döner. Şöyle yaparız.
Client client = ClientBuilder.newClient ();
27 Eylül 2016 Salı
Element Sınıfı
Giriş
Node sınıfından kalıtır. Node'ları dolaşırken Element olduğu şöyle anlaşılır.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Node sınıfından kalıtır. Node'ları dolaşırken Element olduğu şöyle anlaşılır.
Node nNode = nList.item(index);
if (nNode.getNodeType() == Node.ELEMENT_NODE) {
Element eElement = (Element) nNode;
...
}
getAttribute metoduŞöyle yaparız.
Element element = ...;
String attribute = element.getAttribute("isNull");
Şöyle bir element için 85 döner. Attribute yoksa "" yani boş string döner.<marks isNull= "85" />
getTextContent metoduŞöyle yaparız.
Element element = ...;
String text = element.getTextContent();
Şöyle bir element için 95 döner.<marks>95</marks>
KeyStore.PrivateKey Sınıfı
22 Eylül 2016 Perşembe
JavaMail Transport Sınıfı
Giriş
Şu satırı dahil ederiz
Eğer static sendMessage metodunu kullanmayacaksak şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Şu satırı dahil ederiz
import javax.mail.Transport;
Soyut bir sınıftır. Kalıtan sınıflardan birisi şu olabilir.com.sun.mail.smtp.SMTPTransport
constructorEğer static sendMessage metodunu kullanmayacaksak şöyle yaparız.
Session session = ...;
Message message = ...;
Transport transport = session.getTransport("smtp");
transport.connect(host, from, password);
transport.sendMessage (message, message.getAllRecipients());
transport.close();
send metodu - static
Açıklaması şöyle.Send is a static method that creates and manages its own connection. Any connection associated with any Transport instance used to invoke this method is ignored and not used. This method should only be invoked using the form Transport.send(msg);, and should never be invoked using an instance variable.Şöyle yaparız.
Message message = ...;
...
Transport.send (message);
send metodu - static - Message + userName + passwordŞöyle yaparız.
String user = "myaccount@gmail.com";
String pass = "mypassword";
Message message = ...;
...
Transport.send (message, user, pass);
21 Eylül 2016 Çarşamba
Static Constructor - Static Block
1. Static Block
Static Constructor aynı zamanda "Static Initialization Block", "Static Initializer" olarak ta bilinir.
Tanımlama
Şöyle yaparız.
2. Instance Blocks
Tanımlama
Şöyle yaparız.
public class Foo {
static {
System.out.println("Foo class loaded!");
}
...
}
Ne Zaman Çalışır
Açıklaması şöyleClass Loading and initialization are 2 different things. A class can be loaded but not initialized until it is really necessary. Static initializers are run only when a class is being initialized <> NOT loaded, "initialized"Şu satır çalıştırmaz, çünkü sadece loading yapar.
Class<Foo> c = Foo.class;
Çalışması için şöyle yaparız.Class<?> c = Class.forName ("Foo");
Çalışması için şöyle yaparız.Foo f = new Foo
();
Static Block, Static Üye Alan'dan Sonra Çalıştırılabilir
Örnek
Şöyle yaparız
public class Helper {
public static final Bicycle bicycle = new Bicycle("blue", 5L);
static {
bicycle.setTag("mountain");
}
}
Şöyle yaparız
private LocalDate todayDate ;
{
todayDate = LocalDate.now();
}
So when there is a child class and we call the constructor of the child class following order will be followed:1. Static Blocks of Super class and Child class will be loaded2. Instance block of the Super class loads3. Constructor of the Super class loads4. Instance block of the Child class loads5. Constructor of the Child class loads
Örnek
Elimizde şöyle bir kod olsun
class Foo {
static { System.out.print("Static 1, "); }
{ System.out.print("Instance 1, "); }
public Foo() {
System.out.print("Foo Constructor, ");
}
}
class Bar extends Foo {
static { System.out.print("Static 2, "); }
{ System.out.print("Instance 2, "); }
public Bar() {
System.out.print("Bar Constructor, ");
}
}
Bar bar = new Bar();
Daha sonra her sınıfın instance + constructor metodları kalıtıma göre çalıştırılıyor
Output:
Static 1, Static 2, Instance 1, Foo Constructor, Instance 2, Bar Constructor
19 Eylül 2016 Pazartesi
Constructor Sınıfı
Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
Şöyle yaparız.
Şöyle yaparız.
Şu satırı dahil ederiz.
import java.lang.reflect.Constructor;
constructorŞöyle yaparız.
Class c = ...;
Constructor<?> ctor = c.getConstructor();
Şöyle yaparız.Constructor<?> ctor = c.getConstructor (int.class);
newInstance metodu - default
Şöyle yaparız.Object obj = ctor.newInstance();
newInstance metodu - intŞöyle yaparız.
Constructor<?> ctor = c.getConstructor (int.class);
ctor.newInstance(42);
15 Eylül 2016 Perşembe
Awt MouseAdapter Sınıfı
Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
Şöyle tanımlarız.
Şu satırı dahil ederiz.
import java.awt.event.MouseAdapter;
KullanımŞöyle tanımlarız.
MouseAdapter myMouseAdapter = new MouseAdapter(){
@Override
public void mousePressed(MouseEvent E){
...
}
@Override
public void mouseDragged(MouseEvent E){
....
}
};
Şöyle kullanırız.button.addMouseListener (myMouseAdapter);
button.addMouseMotionListener (myMouseAdapter);
mouseDragged metodu
1. Sürükleme işleminin hangi bileşenden başladığını bulmak için e.getComponent() kullanılabilir.
2. Sürükleme işleminin bittiğini anlamka için mouseRelease() kullanılabilir.
3. Üzerine gelinen bileşen sürüklenen nesneyi kabul etmezse target.setCursor(DragSource.DefaultCopyNoDrop) kullanılabilir.
Eğer kabul ederse
target.setCursor(DragSource.DefaultCopyDrop) kullanılabilir.
Örnek
Şöyle yaparız.
2. Sürükleme işleminin bittiğini anlamka için mouseRelease() kullanılabilir.
3. Üzerine gelinen bileşen sürüklenen nesneyi kabul etmezse target.setCursor(DragSource.DefaultCopyNoDrop) kullanılabilir.
Eğer kabul ederse
target.setCursor(DragSource.DefaultCopyDrop) kullanılabilir.
Örnek
Şöyle yaparız.
@Override
public void mouseDragged(MouseEvent E){
...
}
mousePressed metodu
Elimizde X ve Y konumlarını sakladığımız iki değişken olsun
int mouseClickedPosX = 0;
int mouseClickedPosY = 0;
Şöyle yaparız.
@Override
public void mousePressed(MouseEvent E){
mouseClickedPosX = E.getX();
mouseClickedPosY = E.getY();
}
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)