Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
Şöyle tanımlarız.
Şu satırı dahil ederiz.
import java.awt.event.MouseAdapter;
KullanımŞöyle tanımlarız.
MouseAdapter myMouseAdapter = new MouseAdapter(){
@Override
public void mousePressed(MouseEvent E){
...
}
@Override
public void mouseDragged(MouseEvent E){
....
}
};
Şöyle kullanırız.button.addMouseListener (myMouseAdapter);
button.addMouseMotionListener (myMouseAdapter);
mouseDragged metodu
1. Sürükleme işleminin hangi bileşenden başladığını bulmak için e.getComponent() kullanılabilir.
2. Sürükleme işleminin bittiğini anlamka için mouseRelease() kullanılabilir.
3. Üzerine gelinen bileşen sürüklenen nesneyi kabul etmezse target.setCursor(DragSource.DefaultCopyNoDrop) kullanılabilir.
Eğer kabul ederse
target.setCursor(DragSource.DefaultCopyDrop) kullanılabilir.
Örnek
Şöyle yaparız.
2. Sürükleme işleminin bittiğini anlamka için mouseRelease() kullanılabilir.
3. Üzerine gelinen bileşen sürüklenen nesneyi kabul etmezse target.setCursor(DragSource.DefaultCopyNoDrop) kullanılabilir.
Eğer kabul ederse
target.setCursor(DragSource.DefaultCopyDrop) kullanılabilir.
Örnek
Şöyle yaparız.
@Override
public void mouseDragged(MouseEvent E){
...
}
mousePressed metodu
Elimizde X ve Y konumlarını sakladığımız iki değişken olsun
int mouseClickedPosX = 0;
int mouseClickedPosY = 0;
Şöyle yaparız.
@Override
public void mousePressed(MouseEvent E){
mouseClickedPosX = E.getX();
mouseClickedPosY = E.getY();
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder