5 Nisan 2021 Pazartesi

IntelliJ Idea ve Git

Log Penceresi
Semboller şöyle

Açıklaması şöyle
yellow: marks the current branch head

green: marks local branches

violet: marks remote branches
Yeşil yerel branch'ime yapılan commitleri gösterir.
Menekşe remote branch'lere yapılan commitleri gösterir. 
Yellow branch headini gösterir.

Örnek
Ben bir feature/2679'tayım branch'teyim. Ama filtre olarak origin/feature/22.1'i bakıyorum
origin branch'e kod merge edilmiş ancak daha ben pull etmemiş olayım. Şeklen şöyle görünür. Menekşe rengi yeni merge işlemini gösterir. # karakteri ile başlaması 3112 numaralı pull request'in merge olduğunu gösterir. Benim şu anki durumum ise sarı işaretli satırda.  Local branch'te bir commit gerideyim.

Benim feature/2679 origin'de silinmiş. Bu sefer şöyle görürüm. Bu sefer sarı etiket yok.

filtre ile local branch'e bakarsam şöyle. Yani en son commit'i almışım.

Eğer origin/feature/22.1'e geçersem ve her şeyi merge edersem görüntü şöyle



Common Local Branches
Eğer proje birden fazla repository kullanıyorsa, bu menü kullanılır. Böylece tüm repository'lere aynı anda Local Branch açılır ve bunlar birlikte push'lanabilir.

Aynı şeyi kendim kodla yapmak isteseydim tüm repositorlere teker teker
git -C "$path" checkout -b $new_branch_name 
komutunu çalıştırmak gerekirdi. Daha sonra push'larken IntelliJ kendisi remote branch açıyor.

GitHub
Projeyi Github üzerinde paylaşmak kolay. Şeklen şöyle




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder