17 Temmuz 2021 Cumartesi

Kotlin open Anahtar Kelimesi

Giriş
Kotlin'de sınıflar final kabul edilir. Eğer kalıtmak istersek ata sınıfa open kelimesi eklenir.

Örnek
Arayüzlerde open anahtar kelimesine gerek yoktur. Zaten kalıtım olacağı bellidir. Şöyle yaparız.
interface Shape{
  fun side(): Int
  fun computeArea(): Double
  fun computePerimeter(): Double
  fun addColor(): String
}

class Rectangle(var l: Int, var w: Int): Shape(){
  override fun side(): Int {
    return 4
  }

  override fun computeArea(): Double {
    return (w*l).toDouble()
  }

  override fun computePerimeter(): Double {
    return (2*(l+w)).toDouble()
  }

  override fun addColor(): String {
    return "red"
  }
}
Örnek
Sınıflarda ise şöyle yaparız
open class Shape{
  //body

class Rectangle: Shape(){
  //body
}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder