30 Aralık 2019 Pazartesi

JUL Kullanımı

Giriş
JUL (java.util.logging) anlamına gelir. JUL kullanmak için özel bir şey yapmaya gerek yok, JVM ile geliyor.

JUL vs SLF4J
JUL pek kullanılmıyor. JUL loglarını SLF4J'e yönlendirmek için main.java dosyasının başına şu satırları ekleriz.
import java.util.logging.Logger;
import org.slf4j.bridge.SLF4JBridgeHandler;

SLF4JBridgeHandler.removeHandlersForRootLogger();
SLF4JBridgeHandler.install();
Logger.getLogger("").setLevel(Level.FINEST); // Root logger, for example.
JUL Konfigürasyon Dosyası
JUL Konfigürasyon Dosyası yazısına taşıdım

Unit Test
Örnek
Properties dosyasının yolunu değiştirmek için şöyle yaparız
@BeforeClass
public static void beforeClass() {
  System.setProperty("java.util.logging.config.file", 
    ClassLoader.getSystemResource("logging.properties").getPath());
}
src/test/resources/logging.properties altına şöyle yaparız
.level=FINEST
handlers=java.util.logging.ConsoleHandler
java.util.logging.ConsoleHandler.level=FINEST
Loglama Seviyesi
Şöyle
SEVERE (highest value)
WARNING
INFO
CONFIG
FINE
FINER
FINEST (lowest value)
Bunların dışında OFF ve ALL var. Açıklaması şöyle
In addition, there is a level OFF that can be used to turn off logging, and a level ALL that can be used to enable the logging of all messages.
LogManager Sınıfı
LogManager Sınıfı yazısına taşıdım.

Logger Sınıfı
Logger Sınıfı yazısına taşıdım.

ConsoleHandler 
ConsoleHandler yazısına taşıdım.

FileHandler Sınıfı
FileHandler Sınıfı yazısına taşıdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder